“Hoe heurt het?!”

Do 15 Dec 2016

Om 19:30 uur werden we warm verwelkomd bij “Impulse”, een inspirerende en bruisende ontmoetingsplek voor wetenschappers, beleidsmakers, ondernemers, studenten en burgers op de Campus van de Wageningsche universiteit. Op deze avond, de laatste bijeenkomst van 2016, waanden we ons al snel in kerstsferen.

Na een hartelijk welkom, door onze voorzitter Annelyn de Boer, mochten de introducees zich voorstellen aan de vele aanwezige leden en aan elkaar. De zitplaatsen in de speakerscorner waren goed bezet op deze feestelijke avond

Butler Laurens
Al 30 jaar in functie van menig ambassadeur, welgestelde zakenman en zelfs van H.K.H. Prinses Margriet, wist Butler Laurens als geen ander te vertellen ‘hoe het volgens de etiquette heurt’. Is het ‘WC’ of ‘toilet’? Staan mensen open of gesloten met elkaar te praten en kun je je hier in mengen of niet? Hoe kom je d.m.v. een ‘wrijfje’ op een goede manier in contact met een persoon die druk met een ander in gesprek is en die jij ook even wilt spreken? Hoe begroet je elkaar en wat betekenen de aangegeven kledingvoorschriften?
Allemaal vragen die te maken met de zakelijke etiquette en hoffelijkheid. Het klinkt wat ouderwets, maar je wilt ook in deze tijd toch zeker geen verkeerde indruk maken! Gelukkig wist Butler Laurens raad. Hij heeft ons op humorvolle wijze meegenomen aan de hand van voorbeelden uit zijn jarenlange praktijkervaring en leerde ons wat je het beste wel en niet kunt doen.

Tijdens zijn presentatie was er ook ruimte voor een intermezzo, waarin onze prestatiesponsor Marcel Heugens van ‘Puur en Passie’ zes van zijn meegenomen wijnen aan de aanwezigen presenteerde. Deze mochten allen geproefd en gekocht worden, waar veel animo voor was.

Kerstborrel
Mede door de grote opkomst, het prachtige butlerverhaal en de heerlijke wijnproeverij was de avond zeer geslaagd en had ieder veel gespreksstof tijdens de aansluitende kerstborrel. Met een feestelijk ingepakte kerstbal met wens ging ieder zeer tevreden naar huis.

klik hier voor een foto overzicht.

We kijken met heel veel plezier terug op een bruisende en inspirerende avond en wij wensen iedereen hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2017.

Mededelingen
• Het bestuur doet een oproep aan jou! Per april 2017 zal Annelyn de Boer haar functie als voorzitter neerleggen, ivm uitbreiding van haar eigen werkzaamheden. Wij zijn daarom op zoek naar een nieuwe voorzitter. Er heeft zich inmiddels 1 kandidaat gemeld. Mocht ook u belangstelling hebben dan kunt u dit doorgeven tot en met 31 december 2016.
Hierna lopen de aangemelde personen mee met het bestuur tot de Algemene Ledenvergadering in april waar d.m.v stemming de nieuwe voorzitter gekozen zal worden. Wanneer het bij 1 kandidaat blijft zal deze voorgedragen worden als potentiële nieuwe voorzitter.
• Voor de activiteitencommissie zijn wij op zoek naar kandidaten, dus heb je leuke ideeën of organiseer je graag events, meld je aan. Je hoeft niet persé zitting te nemen in het bestuur.
• Vind je het leuk om ook eens een verslag te schrijven over een van onze bijeenkomsten? Meld je dan aan bij het bestuur.
• De website van MKB Valleiregio wordt goed bezocht, ook de ledenpagina. Zorg ervoor dat je profiel up2date is en daarmee je bedrijf zichtbaar is.
• Op 9 en 10 juni 2017 vindt Samenloop voor Hoop (KWF) plaats. Wil je meelopen of heb je een ander idee om je steentje bij te dragen, meld je dan aan bij Huib van Loon. Hij is bezig om een team samen te stellen.
• Let op de andere donderdagen voor april en mei i.v.m. feestdagen. Zowel in april als in mei zullen de bijeenkomsten op de derde donderdag zijn, namelijk op 20 april en 18 mei 2017.

Neem contact op met één van de bestuursleden of stuur een e-mail naar [email protected]

De volgende bijeenkomst vindt plaats op donderdag 26 januari 2017 bij Vakschool Rijn IJssel, Marijkeweg 20 in Wageningen waar we gaan genieten van een ‘Blind (d)eet’ en een Barilla kookworkshop.
Let op, Introducees betalen € 25,- excl. BTW (€ 30,25 incl. BTW).
Dit kan vooraf overgemaakt worden op rekeningnummer: o.v.v. Bijeenkomst 26 januari 2017. Men ontvangt op de avond zelf een kwitantie.
Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar dus meld je snel aan, bekijk daar ook alle ins en outs en mis het niet!

Het Bestuur


Bekijk hier de foto's

Archief